Presentasjon av ny leverandør- Subcooler

Presentasjon av ny leverandør- Subcooler


Vi vil introdusere dere for vår nye leverandør Subcooler og samarbeidspartner: 

 

Kjøleanlegg for elbil, bil & vannvegg mot små konstruksjoner

BluePipe er utformet med tanke på å kunne få et stort kjøletrykk på undersiden av en bil over lengere tid, og være en aktiv ubetjent kjøleinnretning med stor kjøleevne.

Ved brann i parkeringsplasser/hus der bilene står tett plassert kan BluePipe brukes som vannveg for å hindre spredning mellom biler.  Les mer her: https://subcooler.no/

 

SUBCOOLER BLUEPIPE

Bruksområder
SUBCOOLER BLUEPIPE HAR FLERE BRUKSOMRÅDER

Bil

 

Slukking, kjøling og etterslukking av elbil

 

TankBil

 

Slukking, kjøling av hydrogenbiler/tanker

 

Vannvegg

 

Vannvegg mellom biler og små konstruksjoner

 

Tanker

 

Kjøling av frittstående gasstanker

 

CBRNE

 

Dusjhode i CBRNE aksjoner

 

 Produktinformasjon
    • Materialtype: Rustfritt stål
    • Lengde kjøledel: 1,1 m
    • Lengde tilkoblingsrør: 1,1 m
    • Kapasitet: ca 200 l/min på 8 bar
    • Arbeidsområde: 3-12 bar
    • Kjølingspunkter: 190 hull på 1 mm
    • Tilkobling: Klokobling
    • Vekt: 5,5 kg, totalvekt 6 kg
    • Spylebredde: ca 10 m på 8 bar
    • Spylehøyde: ca 5 m på 8 bar
    • Slokkemiddel: Vann eller skum

Du kan også høre om produktet i Branncast sin episoden 22: https://podtail.com/no/podcast/branncast/-22-el-bil/  og vi har med utstyret

på Brann og redning 2021 fra 28-29 September på Gardermoen!


Slokking og etterslokking av diesel og bensinbiler.

Under en brann i en vanlig diesel eller bensinbil er det høye brennverdier. Ved brann i motorrommet kan det være vanskelig å komme til. Motorrommet er godt beskyttet fra oversiden med blekk og panser. Under bilen er det ofte kun et plastdeksel (om mulig fjernes dette). Med et strålerør er det vanskelig å komme til fra undersiden av motoren dersom man ikke får opp panseret. BluePipe kan enkelt skyves under motorrommet for effektiv kjøling og slokking der det brenner. All eventuell damp vil da gå oppover og virke kjølende i resten av motorrommet. Selv om dekkene er utbrent på lave biler, trenger ikke BluePipe større åpning en 41 mm for å komme under for å iverksette slukking. Har man i tillegg brannteppe for bilbrann, er dette en fin kombinasjon. Det kan lønne seg å ta igjen panseret på bilen for å holde vanndampen lukket inne i motorrommet.

Slokking og etterslokking av diesel og bensinbiler.

Under en brann i en vanlig diesel eller bensinbil er det høye brennverdier. Ved brann i motorrommet kan det være vanskelig å komme til. Motorrommet er godt beskyttet fra oversiden med blekk og panser. Under bilen er det ofte kun et plastdeksel (om mulig fjernes dette). Med et strålerør er det vanskelig å komme til fra undersiden av motoren dersom man ikke får opp panseret. BluePipe kan enkelt skyves under motorrommet for effektiv kjøling og slokking der det brenner. All eventuell damp vil da gå oppover og virke kjølende i resten av motorrommet. Selv om dekkene er utbrent på lave biler, trenger ikke BluePipe større åpning en 41 mm for å komme under for å iverksette slukking. Har man i tillegg brannteppe for bilbrann, er dette en fin kombinasjon. Det kan lønne seg å ta igjen panseret på bilen for å holde vanndampen lukket inne i motorrommet.

Slokking og etterslokking av diesel og bensinbiler.

Under en brann i en vanlig diesel eller bensinbil er det høye brennverdier. Ved brann i motorrommet kan det være vanskelig å komme til. Motorrommet er godt beskyttet fra oversiden med blekk og panser. Under bilen er det ofte kun et plastdeksel (om mulig fjernes dette). Med et strålerør er det vanskelig å komme til fra undersiden av motoren dersom man ikke får opp panseret. BluePipe kan enkelt skyves under motorrommet for effektiv kjøling og slokking der det brenner. All eventuell damp vil da gå oppover og virke kjølende i resten av motorrommet. Selv om dekkene er utbrent på lave biler, trenger ikke BluePipe større åpning en 41 mm for å komme under for å iverksette slukking. Har man i tillegg brannteppe for bilbrann, er dette en fin kombinasjon. Det kan lønne seg å ta igjen panseret på bilen for å holde vanndampen lukket inne i motorrommet.